גומחת המשאלות הנסתרת במערת אליהו

מערת אליהו בתוכו
מבט על מערת אליהו מבחוץ

 

מערת אליהו: אתר רוחני עתיק המקודש לכל הדתות

מערת אליהו בחיפה מקודשת מאז ומעולם לבני כל הדתות. במקור נראה שהמערה היתה מיוחסת לאל השמש היווני – הליוס. כשהגיעו הנוצרים, הם זיהו את המערה עם אליאס, הוא השם הנוצרי של אליהו הנביא, אולי בגלל הדמיון השמי בין הליוס ואליאס.  

כדי להצדיק את קדושת המערה, הוסיפו הנוצרים סיפור משל עצמם למקום, ויחסו למערה את מקום מחבואם של ישו ומשפחתו כשברחו מהורדוס. אחריהם קידשו את המערה יהודים, שזיהו אותה כמקום מחבואו של אליהו הנביא, שם הוא לימד את תלמידיו הנביאים.

סביב המאה ה-17 קודש המקום גם על ידי המוסלמים, ואחריהם גם הדרוזים, שמזהים את אליהו הנביא עם דמות פלאית בשם אל-ח'אדר, "הירוק". הם גרשו את הנוצרים מהמקום, ואלה קידשו במקום זאת מערה הנמצאת במעלה ההר בקרבת מנזר סטלה מאריס.

הכוחות הנסתרים של מערת אליהו

כמערה המזוהה עם אליהו הנביא, עושה הניסים, קיימים סיפורים על ריפוי ספונטני של אנשים במערה, על החזרת פוריות לעקרות, ובעיקר על ריפויים של חולי נפש שהושארו במערה מספר ימים עד שהשד שבתוכם יגורש על ידי טוהרתה של המערה וכוחותיו של אליהו. 

קודש הקודשים של המערה היא גומחה החצובה בצידה הדרומי, שם מטמינים אנשים פתקים בדומה לכותל, ומבקשים מאליהו הנביא עזרה. הבסיס לכוחות המיוחסים לאליהו הוא סיפור עלייתו השמיימה. כדמות אנושית שזכתה למגורי קבע בשמיים, נחשב אליהו למגשר בין העולם הארצי, עולמם של בני האדם, והעולם הרוחני, משכנו של האל.

פעילות רוחנית מתאימה

מבחינה רוחנית מייצגת המערה את השער בין העולם הארצי והרוחני. אליהו הנביא מגשר בין העולמות, ויכול, לכן לעזור לתפילותיכם להישמע טוב יותר. חשוב שכל תפילה שתאמרו במערה, תאמר בכוונה גדולה. את התפילה אינכם צריכים לקרא מספר קדוש כלשהו. לתפילה אישית יש כוח גדול במיוחד, שכן היא נאמרת מהלב. הכנסו אל הגומחה המכוסה בוילון, הנמצאת בחלקה הדרומי של המערה, ובקשו בקשה מעומק הלב. כדי שבקשתכם תתגשם חשוב שהיא תבטא צורך אמיתי ועמוק. מומלץ לדמיין את הבקשה מתממשת תוך כדי התפילה. דימויים מעבירים את הרעיון המילולי ביתר עוצמה אל המציאות הרוחנית. תוכלו לתמוך את בקשתכם גם בפתק שתטמינו בקיר הגומחה.

הנחיות הגעה למערת אליהו

אם אתם מגיעים ממרכז הארץ – הגיעו לעיר התחתית בחיפה וסעו בשדרות ההגנה (כביש החוף). אחרי שכונת עין הים, בערך מול תחנת הרכבל התחתונה (תוכלו לראות את מסילת הרכבל חולפת מעל הכביש), פנו ימינה לרחוב אלנבי וחפשו חניה ברחוב. המדרגות המובילות למערה נמצאות מיד בכניסה לרחוב מצד ימין, אלנבי 230.

שעות פתיחה:  המערה פתוחה בימים א'-ה' בשעות 08:00-18:00. בחורף היא נסגרת שעה אחת קודם. בימי שישי היא פתוחה בשעות 08:00-13:00. המערה סגורה בימי שבת ובחגים. הכניסה ללא תשלום. טלפון לבירורים – 04-8527430.

 

היות והגעתם לאתר שלנו, נשמח להעניק לכם במתנה 3 קורסים חינמיים לגמרי, שיעצימו אתכם ואולי ישנו את חייכם! הכנסו לדף זה והרשמו כעת.

בנוסף, אתם מוזמנים להמשיך לגלוש באתר, לצפות בסרטונים הלימודיים, לקראו מאמרים, ולהציץ בקורסי משלנו שאלפי הבוגרים שלנו מדווחים ששינו את חייהם! נשמח להעניק לכם יעוץ לימודים אישי אם תכתבו לנו דרך "צור קשר".